Het goede, slechte en lelijke – Een gids voor tattoo-leerlingportfolio’s

Tatoeëerder
Bron afbeelding: Pexels

Het samenstellen van een tattoo-leerlingportfolio is een project dat weken of maanden werk vereist. Maar als het je droom is om een succesvolle tatoeëerder te worden, is er geen snelkoppeling die je kunt nemen!

Gelukkig kunt u tijdens het samenstellen van uw portfolio ook waardevolle ervaring opdoen, uw talent aan toekomstige klanten laten zien en de basis leggen die nodig is om te slagen in de branche.

Benieuwd hoe je aan de slag kunt? De onderstaande gids kan helpen!

Vind uw niche en toon een uniek verkoopargument

Met top tattoo artiesten die meer dan $ 260.000 per jaar verdienen, is je droom om een tattooshop te openen de moeite waard om na te streven. Maar voordat je de eerste stappen zet op deze carrièrereis, is het belangrijk om de felle concurrentie waarmee je te maken krijgt niet te onderschatten.

Inderdaad, het aantal tattoo-artiesten in de VS is het afgelopen decennium consequent gegroeid en vandaag zijn er bijna 31.200 professionals actief in de industrie.

In zo’n competitieve omgeving is uw portfolio uw krachtigste hulpmiddel om uw talent te laten zien en uw unieke verkoopargument aan te scherpen. Zorg ervoor dat je je niche verstandig kiest en specialiseer je in een bepaald type tatoeage!

Maak een fotoboek met klantfoto’s (het is gemakkelijker dan je denkt!)

Tattoo-stages kunnen wel 1-3 jaar duren om te voltooien. Maar hoewel deze periode van je leven kan worden gekenmerkt door een laag inkomen en lange dagen op het werk, biedt het je ook de tools die je nodig hebt om een tattooshop op te zetten – te beginnen met een verzameling projecten!

Elke keer dat u een tatoeage voor een klant voltooit, moet u ervoor zorgen dat u een foto van hoge kwaliteit maakt. Met uw snapshots kunt u vervolgens online een fotoboek maken dat uw vaardigheden aan toekomstige klanten laat zien. Alles wat je nodig hebt voor dit project is een camera van hoge kwaliteit (je iPhone-lens doet het!) en een handvol foto’s!

Houd het kort en krachtig – maar voeg uw beste ontwerpen toe!

Dus, hoe lang moet uw portefeuille zijn? Hoewel de richtlijnen van de ene industrie naar de andere veranderen, wordt het voor tatoeëerders aanbevolen om een verzameling van ten minste 50-100 ontwerpen te hebben.

Hoewel een groot percentage hiervan uw beste of niche-ontwerpen moet zijn, moet u ervoor zorgen dat u tatoeages van alle soorten opneemt, evenals snaps achter de schermen en onderhanden werk.

Houd uw portfolio geordend op datum of type

Er is niets gênanter dan het niet kennen van je eigen portefeuille! Wanneer een klant bezig is met het kiezen van zijn tattoo-ontwerp, moet je weten waar relevante voorbeelden zijn en hoe je ze met vertrouwen kunt zoeken.

Naarmate uw portfolio groeit, is een trefzekere manier om te weten waar uw beste ontwerpen zijn, ze te organiseren op type, kleur, ontwerp of datum. En aarzel niet om labels toe te voegen om klanten te helpen vrij door uw verzameling ontwerpen te navigeren.

Maak een digitaal portfolio via een zakelijke website of ontwikkel een community op sociale media

Afgezien van de papieren versie van uw portfolio, kunt u overwegen tijd te besteden aan het samenstellen van een digitale verzameling van uw werk. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een digitaal portfolio op uw website te maken, wat een essentieel marketinginstrument is om uw tattooshop te promoten.

Bovendien kunt u profiteren van apps voor het delen van foto’s of video’s zoals Instagram of TikTok om uw werk via digitale kanalen te presenteren.

Voeg uw kwalificaties en ervaring toe

Hoewel uw portfolio zich moet richten op het tonen van uw werk en talent uit het verleden, moet u ervoor zorgen dat u andere essentiële details opneemt. Deze moeten relevante kwalificaties omvatten die u tijdens uw academische carrière, on-the-job ervaring en aanvullende certificeringen in specifieke technieken of stijlen hebt verkregen.

En vergeet niet om een “Over” -pagina op te nemen! Hoewel uw portfolio niet over uw persoonlijke geschiedenis moet gaan, kan het vertellen van uw klanten meer over u een geweldige persoonlijke touch toevoegen!

Zorg ervoor dat klanten u kunnen vinden uit uw portfolio

Of het nu gaat om uw digitale portfolio of de papieren versie van ontwerpen die u opslaat in uw stagestudio, zorg ervoor dat potentiële klanten en werkgevers contact met u kunnen opnemen!

Van het toevoegen van een “Contact” -pagina aan uw website tot het toevoegen van QR-codes die linken naar uw sociale mediapagina’s op uw fysieke klantfotoboek, een directe contactlink kan u helpen potentiële leads om te zetten in betalende klanten!

Geen ervaring? Meld je aan voor stages!

Een van de stappen die u moet nemen om een volledig gekwalificeerde tatoeëerder te worden, is om stages te volgen. Dit zijn niet alleen een overgangsritueel, maar ze zijn ook een geweldige manier voor studenten om te beginnen met bouweng hun portefeuilles.

Dus, als je niet genoeg klanten of ervaring hebt om een verzameling eerdere projecten samen te stellen, zorg er dan voor dat je je aanmeldt voor de volgende stage die beschikbaar komt in je stad of stad!