5 unieke marketingideeën voor een tattooshop

Volgens statistieken wordt de tattoo-industrie in de VS gewaardeerd op $ 1,4 miljard. De industrie is sinds 2016 met ongeveer 9,2% per jaar gegroeid en naarmate het groeit, openen zich meer tattooshops. Dus als u een tattooshop opricht of er al een runt, is het belangrijk om uw bedrijf op de markt te brengen. Hoe zorg je ervoor dat mensen je tattooshop opmerken? Hier zijn enkele unieke marketingideeën.

1. Creëer een sterke merkidentiteit

De tattoo-industrie is erg visueel. Klanten zullen uw eerdere werk online bekijken voordat ze een afspraak maken. U moet een sterke merkidentiteit creëren om potentiële klanten aan te trekken, van uw bedrijfslogo tot tatoeagestijlen. Op die manier zullen mensen uw tattooshop gemakkelijk onderscheiden van de concurrentie. Uw werknemers en artiesten die in uw winkel werken, moeten ook persoonlijke merken bouwen die klanten aantrekken.

2. Gebruik Social Media

Sociale media zijn een essentieel onderdeel van de tattoo-industrie. Tatoeëerders schatten dat meer dan 70% van hun klanten afkomstig is van Instagram. Deze app voor het delen van foto’s en sites zoals Facebook en Pinterest geven tatoeëerders een platform om hun werk te laten zien, waardoor het voor klanten gemakkelijker wordt om ze te vinden. Wanneer u sociale netwerken gebruikt om uw bedrijf op de markt te brengen, maakt u borden (op Pinterest), voegt u relevante hashtags toe (op Facebook) en sponsort u berichten (op Instagram) om meer potentiële klanten te bereiken.

3. Organiseer een Launch Party

Volgens statistieken genereert 79% van de Amerikaanse marketeers omzet via eventmarketing. Evenementen zijn een geweldige manier om uw tattooshop op de markt te brengen, of uw bedrijf nu nieuw is of al een paar maanden bestaat. Nodig andere tatoeëerders, spelers uit de industrie en influencers uit om je naam naar buiten te brengen.

I Need Cash Now, een leider van titelleningsbedrijven, heeft lanceringspartijen gebruikt om een lokale aanwezigheid in hun buurten te vestigen.  Veel lokale tattooshops hebben lanceringsfeesten georganiseerd om de gemeenschap te laten weten dat ze in bedrijf zijn. Evenementen geven een tattooshop nieuw bedrijf, of het nu nieuw of gevestigd is.

4. Woon tattooconventies bij

Tattoo-conventies kunnen een traditionele vorm van marketing zijn, maar ze kunnen u helpen om contact te maken met uw doelklanten. Conventies vinden het hele jaar door plaats, dus plan er een paar bij te wonen. Op een conventie is elke deelnemer een potentiële klant, dus gebruik geweldige branding om uw winkel te laten opvallen. Deze evenementen geven je ook de mogelijkheid om te netwerken en op de hoogte te blijven van trends in de branche. Je leert over nieuwe tatoeageapparatuur en -ontwerpen.

5. Bied kortingen aan

Om meer klanten aan te trekken, kunt u kortingen en promotiecodes voor verwijzingen aanbieden. Als een trouwe klant een vriend doorverwijst, kunt u hen 10% korting geven op hun volgende tatoeage. Wanneer klanten zich gewaardeerd voelen, is de kans groter dat ze het woord over uw winkel verspreiden en meer klanten binnenhalen.

Om potentiële klanten uw tattooshop te laten opmerken, is een beetje marketing vereist. Je moet traditionele en digitale vormen van marketing combineren. Gebruik deze ideeën om de zichtbaarheid van uw tattooshop te vergroten. Je zult klanten winnen en het kan zo druk zijn dat je andere winkels opent.