Unieke manieren om uw tattooshop op de markt te brengen

Als u een tattoobedrijf wilt starten of uw klantenbestand wilt laten groeien, moet u geweldige marketingstrategieën hebben. Marketing van uw bedrijf zal het helpen zich te onderscheiden van de massa in deze concurrerende industrie. De tattoo-industrie in de VS is vanaf 2016 elk jaar met ongeveer 9,2% gegroeid en zal naar verwachting tegen het einde van 2021 met 23,2% toenemen. Hier zijn enkele unieke manieren waarop u uw tattooshop op de markt kunt brengen.

1. Bouw je merkidentiteit op

Uw merk moet visueel aantrekkelijk zijn om klanten aan te trekken. Creëer een unieke identiteit voor je tattooshop. Het logo, de tatoeagestudio en de branding in uw bedrijf moeten uniek zijn. Op die manier zullen klanten uw merk gemakkelijk herkennen. Zorg er bovendien voor dat uw winkel er goed uitziet en uw stijl weerspiegelt om inloopklanten aan te spreken die tatoeages willen laten zetten.

2. Bied kortingen aan

Er zijn meer dan 7.340 tatoeëerders in de VS. Naarmate het cijfer blijft stijgen, moet je manieren vinden om je te onderscheiden van de rest. Om meer klanten aan te trekken, biedt u kortingen en vakantieflitsverkopen aan. Mensen houden van aanbiedingen, dus het is de gemakkelijkste manier om ze naar je winkel te laten komen. Als uw werk goed is, krijgt u waarschijnlijk mond-tot-mondreclame. Om verwijzingen aan te moedigen, kunt u een verwijzingskorting geven.

3. Werk samen met gratis bedrijven

U moet buiten de gebaande paden denken bij het op de markt brengen van uw tattoo-bedrijf. Om meer klanten te bereiken, zoekt u naar bedrijven in uw stad of gemeenschap waarmee u kunt samenwerken en elkaars services op de markt kunt brengen. U kunt hun brochures of visitekaartjes afdrukken en bij uw receptie plaatsen en zij kunnen dit beantwoorden.

Cavender Toyota, een populaire dealer in San Antonio, Texas, werkt bijvoorbeeld samen met complementaire bedrijven zoals verzekeringsmaatschappijen en carrosseriebedrijven. Crosspromotie creëert een win-winsituatie voor beide bedrijven en is een slimme manier om uw tattooshop op de markt te brengen.

4. Gebruik social media platforms

Tatoeëerders schatten dat meer dan 70% van hun klanten ze op Instagram vindt. U moet deze app voor het delen van foto’s en andere visuele platforms zoals Pinterest en Facebook gebruiken om uw werk te laten zien en uw winkel te promoten. Maak handvatten en pagina’s voor sociale media voor uw bedrijf en plaats uw beste werk. Moedig daarnaast je medewerkers aan om de winkel te promoten door hun werk op social media te laten zien.

5. Woon tattooconventies bij

Naarmate meer mensen zich laten vaccineren, keren conventies langzaam terug. Als er tattoo-conventies plaatsvinden in uw omgeving of stad, zorg er dan voor dat u aanwezig bent en uw naam voor klanten krijgt. Deze conventies verzamelen tattoo-liefhebbers op één plek en geven je de mogelijkheid om je werk te laten zien en je klantenbestand te laten groeien. Gebruik bij het bijwonen van tattoo-conventies geweldige branding om klanten aan te spreken.

Om je tattooshop zichtbaar te maken, moet je verschillende marketingstrategieën gebruiken. De tattoo-industrie groeit in een snel tempo, dus je moet er alles aan doen om je te onderscheiden van de concurrentie en meer klanten te werven. Gebruik deze tips om je tattooshop en daarna op de markt te brengen.