5 Marketingstrategieën die de winstgevendheid van uw tattooshop zullen verhogen

Volgens een recent rapport zijn er in 2021 29.235 tattoo-bedrijven in de VS, een stijging van 6,2% ten opzichte van 2020. Om met al deze bedrijven te concurreren en te winnen, heb je geweldige marketingstrategieën nodig. Je moet ook een beroep doen op meer betalende klanten om je tattooshop winstgevend te maken.

Of je tattooshop nu nieuw is of al jaren bestaat, marketing kan het nieuws naar buiten brengen. Hiermee kunt u contact maken met potentiële klanten en hen vertellen over alle services die u aanbiedt. Het bouwt ook naamsbekendheid op. Dus, hoe kun je briljante marketingstrategieën creëren? Dat gaat als volgt.

1. Werk aan de look van je winkel

Tattooshops hebben veel walk-in klanten, en dit hangt meestal af van hoe ze eruit zien. Maak uw winkel schoon en renoveer, upgrade de apparatuur en voeg een uitnodigende inrichting toe om nieuwe klanten aan te trekken. Alle meubels en armaturen moeten er schoon en nieuw uitzien, niet vervallen. Als je tattooshop zich in de hoofdstraat bevindt, hang dan buiten een aantal opvallende banners op. Op die manier zullen meer mensen binnenkomen voor tatoeages, waardoor uw inkomsten toenemen.

2. Haal het meeste uit sociale media

Social media is de beste plek om je beste werk te laten zien. Naast het hebben van je eigen pagina, maak je pagina’s op Instagram en Facebook voor de winkel. De Amerikaanse tattoo-industrie heeft meer dan 38.774 artiesten en de enige manier waarop u zich kunt onderscheiden van de massa, is door uzelf goed te vermarkten.

Pronk met het werk van de artiesten van je tattooshop en vraag hen om de winkel in hun berichten te vermelden en te taggen. U kunt ook meer klanten bereiken via advertenties op sociale media. U moet wat geld investeren, maar als de advertenties goed zijn getarget, betaalt uw investering zich terug.

3. Gebruik digitale marketingtools

In dit digitale tijdperk moet uw tattooshop een sterke online aanwezigheid hebben als u wilt dat deze het goed doet. Haal het meeste uit digitale marketingtools zoals Google Analytics, HubSpot en Buffer. Wanneer u dergelijke tools gebruikt, trekt u klanten aan en begrijpt u hun koopgedrag. Met de tools kunt u ook onmiddellijk reacties op uw marketinginspanningen bijhouden.

4. Gebruik traditionele marketingmedia

Hoewel digitale marketing populairder is, moet u traditionele marketing niet negeren. U kunt beide strategieën combineren om meer klanten te bereiken. Plaats wat advertenties in de lokale kranten of verspreid flyers in je gemeenschap. Mogelijk moet u community-evenementen bijwonen of gemeenschapsinitiatieven ondersteunen.

TheGoodPatch, een bedrijf dat een katerpleister aanbiedt, heeft lokale evenementen, concerten en sportevenementen gebruikt om zijn producten te promoten.  Het hebben van een lokale aanwezigheid heeft hun naamsbekendheid vergroot en bijgevolg hun online zichtbaarheid vergroot.

Vrijwilligerswerk helpt bij het bevorderen van een positieve cultuur binnen uw bedrijf en kan teamwork beïnvloeden. Maar het kan een tol van je eisen, vooral als je vaak vrijwilligerswerk doet. Als je je energieniveau na een lang weekend wilt verhogen, gebruik dan. Het geeft je een natuurlijke kick zonder pillen, suiker of energiedranken, waardoor je energie de hele dag door op peil blijft.

Praat ook met uw tevreden klanten en vraag om verwijzingen. Mond-tot-mondreclame is een cruciaal marketinginstrument voor elk merk. Ze zijn betrouwbaarder en waardevoller en kunnen veel buzz genereren.

5. Woon tattooconventies bij

De tattoo-industrie heeft het hele jaar door tonnen tattoo-conventies. Boek een stand op een van de festivals en zet uw bedrijf op de markt. Het voordeel van het bijwonen van deze conventies is dat alle deelnemers uw doelgroep zijn. Maak je stand aantrekkelijk en gebruik kleurrijke banners. Woon elk jaar de meest voordelige conventies voor uw bedrijf bij.

De winstgevendheid van een tattooshop wordt bepaald door de klanten. Om meer klanten aan te trekken, past u deze marketingstrategieën toe. Combineer digitale en traditionele marketing; u krijgt meer klanten en verhoogt uw omzet.