4 marketingcampagne-ideeën om uw tattooshop deze vakantie te promoten

Tatoeages zijn nu populairder dan voorheen. Ze zijn een wenselijke kunstvorm geworden voor mensen van alle rassen en velen zorgen ervoor dat ze een boodschap overbrengen of een statement maken. Studies tonen aan dat 46% van de Amerikanen ten minste één tatoeage heeft.

De feestdagen zijn bijna hier en veel mensen zullen tijd thuis doorbrengen – en waarschijnlijk die tatoeage krijgen die ze altijd al wilden hebben. Veel tatoeëerders zijn volgeboekt in deze periode en de zaken worden beter voor tattooshops die hun diensten op de juiste manier promoten. Wil je deze vakantie met meer klanten in contact komen? Gebruik deze vijf marketingcampagne-ideeën om uw tattooshop te promoten.

1. Maak een website

Maak een professionele website en neem alle relevante informatie op, zoals uw openingstijden, de tarieven en de profielen van tatoeëerders. Een videoportfolio is een uitstekende manier om je tattooshop te promoten. U kunt inspiratie putten uit Relay Cars , een auto-onderzoeksbureau dat een auto-customizer-app heeft gemaakt om potentiële klanten te helpen visualiseren hoe verschillende functies eruit zien op auto’s.

Uw videoportfolio moet alle tattoo-stijlen en beoordelingen van tevreden klanten bevatten. Tatoeages zijn beeldende kunst en je kunt ze aantrekkelijker maken door er verhalen over te vertellen. Gebruik afbeeldingen en videoadvertenties om potentiële klanten aan te spreken.

2. Vergroot de zichtbaarheid van uw merk

Volgens recente gegevens zijn er naar schatting 21.000 tattooshops in de Verenigde Staten. Dus, hoe laat u uw bedrijf zich onderscheiden van de massa? Het vergroten van de zichtbaarheid van het merk is cruciaal. En het goede nieuws is dat u dezelfde trucs kunt gebruiken om het momentum te behouden terwijl uw bedrijf groeit. Hier zijn enkele strategieën die u kunt toepassen om de zichtbaarheid van het merk te vergroten.

  • Optimaliseer uw website voor lokale SEO
  • Uw site mobiel responsief maken
  • Uw vermelding ‘Google Mijn Bedrijf’ bijwerken
  • Bouw een goede reputatie op
  • Adopteer social media marketing
  • Maak een 360° virtuele tour

3. Toon je kunst op sociale media

Social media is een uitstekend platform voor het vermarkten van uw tattooshop en het bereiken van nieuwe doelgroepen. Kies sociale netwerken goed, omdat ze niet allemaal ideaal zijn voor het op de markt brengen van uw bedrijf. Focus op zeer visuele platforms zoals Facebook, Instagram, Tumblr en Pinterest.

Plaats duidelijke foto’s van je tatoeages zonder filters te gebruiken. Tevreden klanten zullen ook foto’s van hun nieuwe tatoeages op sociale platforms plaatsen. Je kunt ze vragen om je te vermelden en je tattooshop in hun berichten te taggen.

4. Woon tattooconventies bij

Het bijwonen van conventies is een traditionele vorm van marketing, maar het kan zeer effectief zijn als het goed wordt gedaan. Wanneer u congressen bijwoont, ontmoet u andere artiesten die u kunnen aanbevelen aan potentiële klanten. Je kunt ook flash-tatoeages doen bij klanten die erom vragen en je vaardigheden laten zien.

Op conventies leert u over nieuwe trends in uw branche, nieuwe technieken en apparatuur die andere tatoeëerders gebruiken die u misschien niet kent. Je kunt ook deelnemen aan wedstrijden en je talent laten zien. Als je opvalt, kun je je werk in de media krijgen terwijl uitgevers deze conventies bijwonen.